A webáruház keresőoptimalizálás legfontosabb lépései

Tartalomjegyzék:

A webáruház és az organikus elérés
Legfontosabb webáruház SEO elemek
Webáruház keresőoptimalizálás a főoldalon

Egy webáruház forgalmának több mint 50%-át organikus találatokból nyeri. Persze ez egy induló webshopnál még nem mutatkozik. A webáruház keresőoptimalizálás viszont nem csak induló webshopok esetén szükséges, hanem akár régóta működő online boltoknál is. Nézzük meg a Google Analytics oldalunkon az ügyfélszerzés fül alatt az eredményeinket. A legnépszerűbb csatornák első helyén kell, hogy szerepeljen az Organic Search. Ha azt látjuk, hogy a látogatók több mint fele a keresőből érkezik, akkor egy folyamatos költséghatékony csatornára tettünk szert.

webshop keresőoptimalizálás

Organikus találatokból érkező vevők aránya.

A webáruház keresőoptimalizálás tehát elengedhetetlen eszköze a sikeres online kereskedelemnek. Főként az újonnan indulók online boltok esetén, akik nem rendelkeznek még akkora reklám büdzsével.

A jobbik esetben olyan webáruházad van, ahol te is könnyedén hozzáférsz a keresőoptimalizáláshoz szükséges elemekhez. Ezeket célszerű már a webshop nyitáskor, a termék feltöltése közben készíteni. Sajnos saját tapasztalatból megtanultam, hogy utólag ez plusz munkát okozhat. Például egy szülő-gyerek viszonyra épülő webshopban minden termék változathoz egyenként kellett bemásolgatnom a termék leírásokat. Ha egyből a szülő termék felvitelekor megteszem, hogy kitöltöm a szükséges leírásokat, akkor egy kattintással megoldhattam volna ezt a problémát.

Nézzük mik a legfontosabb SEO elemek egy webáruház esetében.

Kategória leírás

Ezt sokan kihagyják, mert egy webshop estében fölöslegesnek vélik leírni milyen termékek szerepelnek az adott kategóriába. A vevő úgyis képeken látja milyen alkategóriák közül választhat. Ez egy jó meglátás, de itt most nem a vevő szemével kell gondolkodnunk. A Google-nek sajnos nem elég a kép és a kép elnevezése. Kell egy leírás pontosan mit tartalmaz ez a kategória oldal. Ezt a SEO leírást legjobb az alkategória képek fölé elhelyezni, de a webshopok többsége lehetőséget ad a képek alá vagy a láblécben elhelyezni ezt a szöveget. Itt kevésbé zavaró a vásárló számára.
Ezeket a leírásokat az alkategóriákra is el kell végeznünk.

Termék név

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a termék nevének csak egy fantázia nevet vagy típust adnak meg. Például: Samira Navy vagy Bosch GLM 120 C
Ez a hiba azért fordul elő gyakran, mert mi egyértelműnek látjuk milyen termékről van szó. Rákattintunk egy termék csoportra, mondjuk a Női pulóverek kategóriára. A benne lévő termékek pedig egyértelműen csak női pulóverek lesznek. Akkor minek írjuk ki minden egyes termékhez, hogy pulóver?
Nyilván az elérési út segíti a Google robotjait, hogy beazonosításra kerüljön ez a termékoldal valószínű egy pulóverről szól. A termék név viszont a webshopok esetében olyan, mint egy cím. Megmondja, hogy ezen az oldalon pontosan mit árulsz. Ráadásul a legtöbb webáruház motor a termék neve alapján írja meg a keresőbarát URL-t is. Ha ezt a mezőt jól töltöd ki, akkor a keresőbarát URL-el már nem kell bajlódnod.
Tehát a helyes termék név: Samira Navy pulóver vagy Bosch GLM 120 C kamerás lézeres távolságmérő

Rövid ismertető

Ez a termékoldalon a termék kép mellett szerepel általában. A kategória oldalon is beállítható, hogy megjelenjen. Kiemelt fontosságú, hogy kitöltsük a termékre jellemző kulcsszavakkal.

Hosszú leírás

Ide írjunk egy hosszabb leírást, amiben szerepel a fő kulcsszavunk legalább 3-4 alkalommal. A hosszú leírásban legyen benne minden információ, ami a vevőnek hasznos lehet. Add el a terméket! Mond el milyen problémákra jelent megoldást.

Vásárlói vélemények

Ez is egy fontos funkció. Nem csak eladás ösztönző, de a webshop keresőoptimalizálás egyik fontos eleme is lehet. Minden vásárló vélemény általában tartalmaz kulcsszavakat és termék jellemzőket. Pontosan azokat a kifejezéseket tartalmazza, ahogyan a vevőid rákeresnek a Google-ben hiszen ezt is ők írták.
Rakj ki minél több vásárló véleményt a termékoldalakra. Ha még kezdő webshop vagy, akkor kérj személyes bolti eladás során véleményt és írd ki ezt a webáruházadba. Korábbi weboldaladról is átmásolhatod, vagy a közösségi oldalakon, google véleményekből is szemezgethetsz. Egy telefonos rendelés során elhangzott véleményt is kiírhatsz, ha engedélyezte a vevőd. Rengeteg módja van annak, hogy vásárlói véleményeket gyűjts. Vesd be őket és töltsd fel az összes termékoldaladat vevői véleményekkel.

A Moodo.hu például  válaszol minden vevői véleményre ezzel is gyarapítva a termékoldali SEO leírását.

SEO elem

Vásárlói vélemények a termékoldalon.

Keresőbarát URL

Ezt korábban már említettük, hogy a termék névből automatikusan generálhat neked a rendszer egy URL-t. Itt az a lényeg, hogy egyedi legyen minden termékoldalé és tartalmazza a fő kulcsszót. A szavakat kötőjellel válaszd el. Például: samira-navy-pulover

Meta cím

Ez jelenik meg a Google keresőjében fő címsornak. Minden oldalhoz egyedi meta címet írj és tartalmazza a fő kulcsszót.

Meta leírás

A meta cím alatt ez jelenik meg bővebb leírásként a keresőben. Itt add el a termékedet! Ösztönözd arra a böngészőt, hogy rákattintson és tőled vásároljon. A meta leírás első mondatában legyen benne a kulcsszavad és az első két mondatba írd a fontos mondandódat. Ez a lírás 160 karakteres lehet, de a Google ebből nem jelenít meg mindent. Érdemes azért kitölteni a 160 karaktert hiszen a robotok figyelembe vesznek minden egyes értékes kulcsszót, amit ebben megtalálnak.

webshop meta cím és meta leírás

Így néz ki a Google keresőjében a meta cím és meta leírás.

Kép elnevezése

Minden egyes képet, amit feltöltesz a webáruházban úgy kell elnevezned, hogy benne legyen a fő kulcsszó. A képek elnevezése legyen ékezet nélküli, kötőjellel elválasztva. Például: kek-noi-pulover

Kép alt tag

Minden képet külön nevezz el. Itt gondolkodj a vevő fejével ő hogyan keresne rá a te termékedre. Használd a fő kulcsszavadat és variáld szinonimákkal, további tulajdonságokkal. Például: kék cipzáros pulóver nőknek

Nem kis munka egy olyan webáruháznál, ahol több ezer termékhez kell ezeket az egyedi leírásokat elkészíteni. Az viszont kiemelten fontos, hogy ne legyen duplikáció. Állítsuk be, hogy a szülő terméket vegye csak figyelembe a Google. Így a gyerek termékeknél már nem kell oda figyelnünk az egyedi leírásra. Semmi esetre se másoljunk át szöveget gyártótól vagy más weboldalról!

Webáruház keresőoptimalizálás a főoldalon


Nézzük milyen keresőoptimalizálási elemeket használj a főoldalon.

  • A felső menüsorod tartalmazza a kulcsszavakat.
  • A lábléc menüsora is kulcsszóban gazdag legyen.
  • Készíts egy SEO leírást a láblécben, ahol elmondod mi mindent lehet kapni a webáruházadban, de itt fókuszálj a fő termék csoportodra.
  • A főoldalon is hasznosak a vevői vélemények. Itt figyelj oda, hogy kulcsszavakban gazdag véleményeket ossz meg.
  • Készíts blogot és tedd ki a főoldalra a legújabb bejegyzések előzetesét. Az előzetes tartalmazzon egy rövid leírást, amiben szintén szerepeljen a fő kulcsszó.
  • A főoldali banner képet nevezd el keresőoptimalizáltan és a bannerre is írj szöveget.
  • Emeld ki a legkeresettebb termék csoportokat vagy termékeket.

Szánj időt a webshop keresőoptimalizálásra vagy kérd SEO szakember segítségét. Az elvégzett munka után pedig ellenőrizd magad Google Search Console-ban. Nem elég az egyszeri webshop keresőoptimalizálás! Az eredményeket folyamatosan mérni kell és korrigálni. Új tartalmakat készíteni a blogba. Az új termékekre elkészíteni az itt leírtakat. Tehát folyamatosan dolgozni kell a webáruház keresőoptimalizáláson. A befektetett munka viszont többszörösen megtérül! Figyeld az Analytics-ben mennyi konverziót hoz majd neked az Organic Search csatornád!

Tags

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

INGYENES SEO AUDIT

KÉREM

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

A jelentkezése után pár perccel kapni fog tőlünk egy e-mailt, melyet meg kell erősítenie. Előfordulhat, hogy ez az e-mail a Promóciók fül alá vagy a Spam mappába érkezik. Onnan húza át az Elsődleges fül alá, majd kattintson a benn szereplő linkre. Az adataira vigyázunk, azokkal semmilyen körülmények között nem élünk vissza. Korrekt adatkezelés!

Itt bezárhatja

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista