A profi termékleírás titkai

Tartalomjegyzék:

Miért fontos a termékleírás?
Kulcsszó használat és duplikáció
A jó termékleírás
Termékleírás, mint videó
Itt még nincs vége, ellenőrizd magad!

A webshopok kapcsán sokat halljuk azt a mondatot, hogy egy kép többet mond minden szónál. Ez így is van, de nem szabad elfeledkeznünk a termékleírás fontosságáról sem. Egy termékleírásának három nagyon fontos szerepe van. A vásárlót teljes körűen tájékoztatni, vásárlásra ösztönözni és keresőoptimalizálni az oldalt.

Tehát nem elég egy mondattal elintézni a termékleírást és azzal nyugtatni magunkat, hogy a vevőnek elég ennyi információ. Persze mindig lesznek olyan vásárlók, akik ismerik a terméket és elég számukra egy fotó a vásárlási döntéshez. Nekünk most azokból a vevőkből kell kiindulni, akik egyáltalán nem értenek a termékünkhöz. Információra éhesen mindent elolvasnak, amit csak találnak az oldalon.

Megmutatjuk milyen egy profi termékleírás SEO és eladásösztönzés szempontjából.

Egyedi kulcsszó és leírás


Minden termék oldalnak külön kulcsszót adjunk, amire majd építjük a termékleírást. Legjobb, ha már az elejétől táblázatban vezetjük, hogy melyik oldalunk melyik kulcsszót kapta.
Bár a legkényelmesebb megoldásnak tűnik a gyártó oldaláról kimásolni a termékleírást, mégis az egyik legnagyobb hibát követjük el vele. A duplikáció miatt a Google az eredeti oldalon lévő szöveget veszi alapul és a mi oldalunkat hátra sorolja. Ha nem ismerjük jól a terméket, azért vehetjük segítségül a gyártó oldali leírást. A lényeg, hogy fogalmazzuk át a mondatokat és persze figyeljünk a kulcsszó sűrűségre. A duplikációra figyeljünk oda az oldalunkon belül is. Minden termékünkre egyedi leírást szükséges írni. A szülő-gyerek viszonyból származó szöveg másolás nem jelent gondot. A legtöbb esetben a webáruházakban be lehet állítani, hogy csak a szülő terméket vegye alapul a Google. Viszont arra figyeljünk oda, ha mondjuk egy szín változatot külön terméknek kezelünk a kategória oldalon, ott már egyedi leírás szükséges.
Nem egyszerű ennek a kikötésnek megfelelni, de az egyik fontos alapja a SEO termékleírásnak.

tippek a jó termékleíráshoz

A jó termékleírás informálja a vásárlót és a Google-t is.

A termékleírás elemei és tartalma


Egy webáruház esetében szükség van rövid és hosszú termékleírásra. A rövid leírásban nagyon lényeges, hogy szerepeljen a fő kulcsszó. Ezen kívül minden fontosabb termék jellemző, ami nagyban hozzájárul a vásárlói döntéshez.
Például a kulcsszó flanel ing. Akkor a rövid leírásunk így szól: Hosszú ujjas, kockás férfi flanel ing. Ez a rövid leírás megjelenhet a kategória oldalon is a termék kép alatt. Ha így állítjuk be a webáruházban, akkor a vevő választását már ott nagyban segítjük. Persze a rövid termékleírás az egy mondatnál hosszabb is lehet. Ez függ attól, hogy mekkora hely áll rendelkezésünkre a termék oldalon a termék kép mellett. Itt ugyanúgy ügyelnünk kell a hajtás feletti tartalomra. Tehát szükség lehet még a rövid leírás mellett elhelyezni más elemeket is. Például vásárlói értékelés, kedvencek listája, mérettáblázat ikon. Ami pedig a legfontosabb, hogy a kosár gombot a hajtás feletti területen helyezzük el. Tehát ne akarjunk mindent elmondani a termékről a rövid leírásban, arra ott lesz a hosszú termékleírás lehetősége.

A webáruházak többségében találunk hosszú ismertetőt és paramétereket. A kettő között van különbség, de szükség lehet mindkét termék oldali elemre. Ez függ attól, hogy milyen terméket kínálunk. Az ismertetőben egyszerű szöveget írsz. A paraméterekben pedig pontokba szeded a termék jellemzőit, amit a webáruház egyedi listába szedett megjelenéssel szemléltet. A paraméterek használata a vásárlók szempontjából nagyon hasznosak. Könnyebben tudja átfutni a szemével a fontosabb információkat. Tehát gyors vásárlási döntést eredményez. Nem kell a vevőnek a hosszú termékleírásban keresgélnie, hogy ebből neki mi a lényeg.

A flanel ing példáján maradva így néz ki egy paraméterek leírás:
Anyag: flanel
Anyagvastagság: vastag
Anyagösszetétel: 100% pamut
Fazon: hagyományos
Koptatás: szín és méretfixáló mosás
Rugalmasság: nem rugalmas
Záródás: gomb
Származási hely: Magyarország

Ha a termékünkhöz tartoznak ehhez hasonló fontosabb paraméterek, akkor ezt mindenképp ilyen formában jelenítsük meg.

Ez mellé pedig szükséges egy hosszabb termék ismertetőt írni. A hosszabb ismertető inkább SEO szempontból lényeges, de az információra éhes vevőink is imádni fogják. Itt már koncentrálhatunk arra milyen problémákat old meg a termékünk. Mutassuk meg a sokoldalúságát. Mutassuk be a márkát. Nevezzük meg a célcsoportokat. Ajánljuk a termék mellé kiegészítő termékeket. Hozzunk fel példákat. A hosszú termékleírásban az lesz a feladatunk, hogy a teljesen bizonytalan vevőket meggyőzzük. Itt linkelhetün egy cikkre, ami még jobban meggyőzi a vásárlót. Vagy elhelyezhetünk linket a vendégkönyvünk irányába. Nincs is jobb eszköz a vásárlók meggyőzésére, mint sorstársaik véleménye. Azonban ügyeljünk arra, ha a termékleírásokban linket helyezünk el, azzal ne tereljük más útra a vevőnket. A legjobb, ha a linkre kattintva felugró ablak jelenik meg, amit csak be kell zárnia miután elolvasta. Esetleg új ablak megnyitása opciót is választhatunk, de itt már terelődhet más útra a vevőnk. Olyan lehetőséget válaszunk, amiről könnyedén vissza tud jutni a termékhez. A hosszú ismertetőben bőven van helyünk írni és jó, ha legalább 300 szót rögzítünk. Ügyeljünk a fő kulcsszavunkra és a kulcsszó sűrűségre. Használhatunk szinonimákat is.

Termékleírás, mint videó


A termék oldalon szuper eladásösztönző módszer a videó. SEO szempontból pedig úgy eredményes, ha a videó alá írunk egy ismertetőt. Írjuk le röviden mi szerepel a videóban, miben segíti a vevőnket. Itt azonban ügyeljünk arra, hogy a videó ne lassítsa az oldal betöltődési idejét. Alternatíva lehet még, hogy a szövegünkben linket helyezünk el, ami a YouTube csatornánkra visz és itt mutatjuk meg a videót. A felugró ablak használata ennél a linknél is kötelező, hiszen teljesen más oldalra irányítjuk a vevőnket.

A termékleírás helyes kitöltése meglepő eredményeket fog hozni. Amikor kitöltöttük minden egyes termékünknél és eltelt pár hónap, akkor megnézhetjük a Search Console oldalunkat. Meglepő eredmények születhetnek. Itt kiderül melyek azok a termékek, amik megnyitnak egy réspiacot. Amire nagy az igény, de nincs rá versenytárs. Persze az is kiderül, ha esetleg túl nagy a kínálat belőle. Ekkor rá kell erősítenünk még a keresőoptimalizálásra. A lényeg, hogy mérjük a munkánk eredményét. Korrigáljuk a termékleírásokat és támogassuk más csatornákon keresztül az oldalt. A Google Adwords hirdetés például kiválóan támogatja a termékleírásokkal szépen felépített oldalunkat.

Ne hagyjuk figyelmen kívül egyik oldalunk termékleírását sem, mert hosszú távon egy értékes marketing csatornától fosztjuk meg magunkat.

Tags

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

INGYENES SEO AUDIT

KÉREM

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

A jelentkezése után pár perccel kapni fog tőlünk egy e-mailt, melyet meg kell erősítenie. Előfordulhat, hogy ez az e-mail a Promóciók fül alá vagy a Spam mappába érkezik. Onnan húza át az Elsődleges fül alá, majd kattintson a benn szereplő linkre. Az adataira vigyázunk, azokkal semmilyen körülmények között nem élünk vissza. Korrekt adatkezelés!

Itt bezárhatja

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista