A legjobb marketing szövegírás trükkök 2020-ban

Tartalomjegyzék:
Fókuszban a vevői probléma
A vevői probléma felderítése
A vevői probléma beépítése a marketing szövegírásba
   Blogírás
   Hírlevél marketing szövegírás
   Facebook poszt
   Adwords hirdetés marketing szövegírás
   Termék oldal marketing szövegírás

 

A hatékony marketing szövegírás tudásunkat egyre több online területen kell használnunk. Egy webshop esetében a kategória és termék oldalakon egyre több és ütősebb leírásokat kell produkálni. A blogírás szükségessége is sok céget nyomaszt. A hírlevél írás bár nem mindenkit érint, de akit igen az nagy versenyben van a vevők figyelméért. A marketing szövegírás begyűrűzik a Facebbok, Instagram posztokba és hirdetésekbe. Az Adwords hirdetésekben pedig egyenesen a kattintási ár múlhat rajta.
Minőségi, rendszeres és nagy mennyiségű marketing szövegírást igényel az online jelenlét. Nézzük meg a leggyakoribb online marketing eszközökben milyen trükköket tudunk bevetni az olvasói figyelem érdekében.

Fókuszban a vevői probléma

Ne egyből a termékünk vagy szolgáltatásunk előnyeit kezdjük el kommunikálni. Induljunk ki magából a vevői problémából.

A legtöbb vállalkozás ötlet 2020-ban már úgy indul útnak, hogy maga a vállalkozónak van egy problémája, amit nem tud orvosolni. Kitalál egy terméket vagy szolgáltatás és megcélozza azt a célközönséget, aki hasonló problémával küzd. Ezek a vállalkozók igazán hitelesen tudják eladni a terméket, hiszen tapasztalják milyen problémára nyújt megoldást a termékük. Ezzel ébresztik rá a közönséget, hogy erre szükségük van.

Ha mi nem vagyunk a saját termékünk célközönsége, akkor első, hogy empatikusan megértsük mit orvosol a mi termékünk. Lehet, hogy elsőre ez teljesen egyértelmű, de biztosan találunk olyan rejtett vevői gondot, ami meg sem fordult volna a fejünkben.

A vevői probléma felderítése

Nézzük milyen módon tudunk minél több hasznos információt megtudni a termékünk célcsoportjáról:

  • Hallgassuk meg az offline boltunkban a vevő problémákat és írjuk össze.
  • Kérdezzük ki az eladóinkat ők milyen vevői problémákról tudnak beszámolni.
  • Webshop esetén hívjuk fel azokat, akik már korábban vásároltak tőlünk, hogy miért választották a mi termékünket. Hogyan találtak rá. Milyen problémájukra nyújt megoldást.
  • Kérdezzük meg akár ismerősünket is, aki már régóta használja a termékünket. Miért szereti, mitől lett könnyebb az élete ezzel a termékkel.
  • Szűrjük le az Adwords fiókunkban a keresési kifejezésekből, milyen problémára keresnek gyógyírt a Google-ben.
  • Írjuk be a fő kulcsszavainkat a kulcsszó tervezőbe és elemezzük ki milyen long tail kulcsszó javaslatokat dob ki a rendszer. A hosszú kulcsszavak konkrétabb vevői igényt mutatnak. Induljunk ki ezekből.

A vevői probléma beépítése a marketing szövegírásba

Miután összegyűjtöttük a vevők nyűgjeit legyünk az orvoslásuk szakértője. A marketing szövegírásban nevezzük nevén a problémát. Fontos, hogy ne csak sejtesük a vásárlóban ez a termék mire lesz majd jó. Írjuk bele konkrétan úgy megfogalmazva a problémát, ahogy azt hallottuk a boltban vagy olvastuk a keresési kifejezésekben. Fontos, hogy a vevők nyelvén beszéljünk! A vevőknek így lesz teljesen egyértelmű, hogy ez a cikk, hírlevél, hirdetés, termékleírás nekik szók. A Google pedig pontosan azokat a vevőket fogja hozzánk irányítani, akik a célcsoportunk. Vagyis a marketing szövegírás így lesz egyben SEO szövegírás is.

Nézzük, hogyan tudjuk hasznosítani az összegyűjtött információkat az egyes online marketing eszközökben.

Blogírás

A termékünk lehet, hogy több megoldásra nyújt problémát, de egy-egy cikkben fókuszáljunk egy-egy problémára. A blog címe tartalmazza ezt a vevői problémát.
Például: Mitől alakul ki a banyapúp?

Fogalmazzunk pontosan úgy, ahogy a Google kereső kifejezéseiben megtaláltuk.

Egy ilyen cikk már magában érdekes. Lehet olyan olvasókat is érdekelni fog, akik nem is szenvednek ilyen problémával. Elolvassák és mikor szembejön velük egy ilyen ismerős, jó szándékkal ajánlják majd ezt a cikket és termékedet.

A vásárló kíváncsi mi okozta nála a púpos hát kialakulását. Orvosolni szeretné és egyben megakadályozni, hogy újból ilyen gondja legyen. Tehát a célcsoport utána néz az interneten a témában, majd megoldásokat keres.

Írd le nekik mitől alakulhat ki a banyapúp és adj megoldást rá, hogy helyre hozzák ezt a gondot. Irányítsd a blog cikk végén őket egy termék oldalra, ahol gravitációs padot javasolsz a púpos hát kezelésére. Ezzel a cikkel tudatosítod bennük, hogy a termékedre nagyon is szükségük van.

Hírlevél marketing szövegírás

Szintén lehet a hírlevél tárgya konkrétan a vevői kérdés, hogy mitől alakul ki a banyapúp. Vezesd fel röviden a választ és adj nekik lehetőséget, hogy jobban bele ássák magukat a témába. Ehhez irányítsd őket a blog bejegyzésedhez, ahol még többet tudhatnak meg a banyapúp kialakulásáról. A kevesebb információra éhes feliratkozóidnak mutasd meg a hírlevélben, hogy milyen terméket tudsz ajánlani a banyapúp kezelésére. Linkelj a termék oldaladra vagy adj nekik lehetőséget arra, hogy a személyes a boltodban kipróbálhassák.

marketing szövegírás tanácsok

Facebook poszt


Egy Facebook posztba nincs lehetőséged hosszas marketing szövegírásra. Rövidnek és lényegre törőnek kell lenned. Itt keltsd fel az emberek figyelmét a témában.

Facebook marketing szövegírás minta:

Mitől alakul ki a banyapúp? Mi is ki vagyunk téve ennek a problémának? Hogyan tudjuk megelőzni vagy orvosolni a púpos hátat? Olvass tovább ITT!

Tegyél mellé egy olyan képet, ahol jól látható milyen egy púpos hát. A Facebookon elsőnek a képeken ragad meg a szemük a felhasználóknak, azután olvassák csak el az ütős marketing szöveget.

Adj meg egy landoló linket a blog bejegyzésedhez, vagy készíts kifejezetten erre egy landoló oldalt, ahol egyúttal a gerincnyújtó padot is meg tudják vásárolni.

Ezt a Facebook posztot készítsd el egy másik marketing szöveggel és képpel és oszd meg egy pár héttel később. Figyeld melyik poszt szerez jobb elérést és a következő posztokat már a sikeresebb sablon alapján építsd fel. Sose használj huzamosabb ideig ugyan olyan sablon posztokat. Hozzá szoknak a felhasználók és unalmas lesz számukra. A Facebookon legyél változatos, de figyeld az eredményeket. Amelyik nagyon nem hoz eredményt, azt a technikát hagyd el.

Adwords hirdetés marketing szövegírás

Hasonló a helyzet itt is, mint a Facebookon. Itt viszont konkrétan meg van adva mennyi karaktert használhatunk fel a marketing szövegírásban.
Használjuk ki a három címsort és a kettő leírást. Töltsük ki mindegyiket, de nem kell bele erőltetni a maximális karakter számot. Hívjuk fel a figyelmet a vevői problémára és tegyünk bele cselekvésre ösztönző mondatot.

Adwords hirdetés szöveg minta:

A banyapúp kialakulása I Előzd meg vagy orvosold I Gerincnyújtó pad púpos hátra
Mitől lehet neked is púpos a hátad? Olvad el cikkünket és tudd meg hogyan tudod kezelni.
A gerincnyújtó pad otthoni használatának előnyei és használata. Nézd meg itt.

Tesztelj legalább három hirdetés szöveget. A Google azt fogja megjeleníteni a legtöbbször, amire a legtöbben kattintanak. Ebből tanulhatsz és a legközelebbi marketing szövegeidet már ennek megfelelően fogalmazd.

Termék oldal marketing szövegírás

A termék oldalon biztosan van lehetőséged egy rövidebb és egy hosszabb termékleírás elkészítéséhez. A hosszabb leírásba taglald a banyapúp kialakulását és hogyan oldja meg ezt a problémát a te terméked. Itt elhelyezhetsz egy linket a blog bejegyzésedre is, hogy teljesen kielégítsd a vásárlók információ éhségét. A termék oldalon fontos kitérni a vásárlói problémára, hogy minél nagyobb eséllyel találjanak rá az oldaladra és kapjanak meg minden választ egy helyen.

Próbáld ki ezeket a marketing szövegírás tippeket és figyeld milyen eredményeket érsz el az egyes marketing csatornákon.

Tags

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

INGYENES SEO AUDIT

KÉREM

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

A jelentkezése után pár perccel kapni fog tőlünk egy e-mailt, melyet meg kell erősítenie. Előfordulhat, hogy ez az e-mail a Promóciók fül alá vagy a Spam mappába érkezik. Onnan húza át az Elsődleges fül alá, majd kattintson a benn szereplő linkre. Az adataira vigyázunk, azokkal semmilyen körülmények között nem élünk vissza. Korrekt adatkezelés!

Itt bezárhatja

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista