Keresőoptimalizálás tippek, amivel gyors eredményeket érhetsz el

Tartalomjegyzék:
Végezzünk alapos kulcsszó kutatást
Használjuk a megfelelő helyeken a kulcsszavunkat
Minden oldalra egyedi kulcsszót használjunk
Ne duplikálj
Figyelj az oldalad technikai SEO elemeire
Erősítsd az oldalad belső és külső linkjeit

 

A SEO-ban gyakran halljuk, hogy nem azonnal hoz látható eredményeket. Ez a legtöbb esetben így is van. Van azonban pár keresőoptimalizálás tippünk, amivel akár pár napon belül előrébb kerülhetsz a Google találati listáján.
Tapasztalataim alapján a tartalmi SEO-ban lehet igazi sikerélményünk. Nézzük mi kell hozzá!

1. Végezzünk alapos kulcsszó kutatást!


A munkánk alapja legyen egy megfontolt kulcsszó kiválasztása. Ezt úgy tehetjük meg, ha igénybe vesszük a Google Adwords kulcsszó tervezőjét. Itt láthatjuk azt, hogy egyes kulcsszavakra, amire előrébb szeretnénk kerülni mennyi az esélyünk. Az erős kulcsszavakra általában a verseny is erős. Persze meg kell próbálnunk erre is tartalmat készíteni, de most fókuszáljunk azokra a kulcsszavakra amelyekre közepes vagy gyenge a verseny.

Ne válasszunk olyan kulcsszót ami egy szó! Legyünk kicsit konkrétabbak! Ha webshopnak készítünk kategória vagy termék leírást, akkor legyünk egészen konkrétak. Ha a tetőtéri ablakokhoz árulunk kiegészítőket, pl. redőnyöket, akkor nem elég az a kulcsszó, hogy redőnyök. A redőny kulcsszó egy tág fogalom. Egyrészt nehéz vele előre kerülni a találati listán, másrészt olyan embereket is be fog vonzani az oldalunkra, akik nem is a tetőtéri ablakra keresnek redőnyt. Tehát a visszafordulási arányunk nő és ezzel rontjuk a technikai SEO eredményeinket is.
Használjunk konkrétat és építsünk szöveget arra a kulcsszóra, hogy „tetőablak redőnyök”. Egy webshop esetében figyeljünk oda arra, hogy a kategória neve is ez legyen, hiszen ez lesz a H1 tag az oldalon.

Abban az esetben, ha bloghoz keresünk megfelelő kulcsszót, akkor akár long tail kulcsszavakat is használhatunk. Ilyen például a „tetőtéri redőnyök kiválasztása”. A blogbejegyzéshez ne csak az Adwords kulcsszó tervezőjét használjuk. Nem kell találgatnunk, hogy vajon mi az a téma, ami érdekelheti az olvasókat. Helyezzük biztos alapokra a kulcsszó kiválasztását. Egyrészt, ha van Adwords hirdetésünk, akkor kutakodjunk az egyes hirdetés csoportokban. Nézzük meg a keresési kifejezések listájában, hogy mire jelenik meg a hirdetésünk. Lehet, hogy redőnyöket akarunk eladni, de megjelenik egy olyan kifejezésre is a hirdetés, hogy „műanyag vagy fa redőny”. Nyilván ezt a kulcsszót kizárjuk a hirdetésünkből, mert a termék oldalunk erre nem fog választ adni. Egy blog cikk azonban segít eldönteni a vevőnek melyik mellett tegye le a voksát. Tehát válasszunk ki olyan kifejezéseket, amelyre elég nagy a keresés a Google-ben és írjunk arra cikket. Használjuk továbbá a Search Console-t és nézzük meg mik azok a kifejezések, amire még nincsen kifejezetten tartalmunk, de megjelenik rá az oldalunk. Ezekre a kulcsszavakra már van előnyünk előrébb jutni.

seo tippek

2. Használjuk a megfelelő helyeken a kulcsszavunkat!


Ezek a bűvös helyek az url, a címsor, a szöveg első bekezdése, a kép alt tag-je, a meta cím és a meta leírás. A legjobb, ha mindegyikében használod a fő kulcsszavadat. Ezen kívül jó, ha a szövegezésben is megjelenik párszor és annak szinonimája is. Ne feledd, hogy ami egy vidéken csalán az egy másik vidéken csóvány. Ha az interneten értékesítesz, akkor bizony gondolni kell a különböző szóhasználatokra is.

3. Minden oldalra egyedi kulcsszót használj!


Jegyzeteld, hogy milyen kulcsszavakra gyártottál már keresőoptimalizált szöveget és azt már ne használd többször. Egy webshop esetében nem gond, ha egyes long tail kulcsszavakra kevés találat érkezik. Lehet, hogy kevés vásárlót vonz, de ők lesznek azok a vevők, akik a legerősebb vásárlási szándékkal érkeznek. Pontosan tudják milyen típusú termék kell nekik és így nagy eséllyel konvertálnak majd. Ilyen például az a kulcsszó, hogy „Velux SML elektromos redőny”. Valószínű a vásárló már kinézte ezt a típust a boltban és most meg szeretné rendelni a legjobb áron a webshopban. Ha erre a kulcsszóra optimalizálsz, akkor könnyen az első helyre kerülhetsz a találati listán és téged fog megtalálni elsőként a vevő.

Tehát nem szabad lebecsülni az egészen speciálisnak tűnő kulcsszavakat is. Használjuk ezeket is a keresőoptimalizálásban!

4. Ne duplikálj!


Szeretnél egy termékleírást a gyártó oldaláról leírni? Vagy van egy cikk, amiből merítkezel a sajátodéhoz és onnan másolnál át? Ne tedd! Még, ha csak 1-2 mondat lenne az, akkor sem! Legyen teljesen egyedi tartalmad, ami a magyar nyelvben nem is olyan nehéz, mint gondoljuk. Használjunk szinonimákat, ragozásokat vagy egyszerűen csak fogalmazd át a te szava járásod szerint.

5. Figyelj az oldalad technikai SEO elemeire!


A tartalmad, akkor kerülhet gyorsan a találati listák elejére, ha rendben van a technikai keresőoptimalizálás része is. Látványos, vásárlóbarát oldal, ahol az olvasó még több időt akar eltölteni. Gyors oldalbetöltődés. Ezek mind szerepet játszanak majd abban, hogy mennyire leszel sikeres a keresőben.

6. Erősítsd az oldalad belső és külső linkekkel!


Nem elég, ha a főoldaladnak építesz linkeket. Az aloldalaid is meghálálják a rájuk szánt időt. Persze olyan oldalakra érdemes linket építeni, amelyek a jövőben nem fognak megszűnni. Tehát a fő kategória oldalak és a blogbejegyzések.
A weboldaladon belül is ügyelj arra, hogy hivatkozz egyik oldaladról a másikra. Egy cikkben akár 3-4 ilyen link is lehet. A kategória leírásban elegendő 1 is. Figyelj azonban az arányra, hogy minden oldalad nagyjából ugyanannyi belső linket kapjon.

Ezek a keresőoptimalizálás tippek általában elegendőek, ahhoz hogy a Google keresési találatai között 1 hét után megjelenj az első három oldal valamelyikén. Itt ugye függ attól, hogy a Google mikor indexeli le az oldalad. Ezt aztán a későbbiekben még erősítheted. Oszd meg a munkádat a közösségi média oldalakon! Küld ki hírlevélben! Generálj hozzászólásokat a cikkedhez vagy vásárlói véleményeket a termékedhez! Építs külső linkeket! Nézd meg milyen kulcsszavakra jelenik meg egy-egy oldalad és erősítsd ezeket is!

Fogadd meg keresőoptimalizálás tippjeinket és ellenőrizd a munkádat! Jelentkezz be inkognitó ablakban és keress rá arra a kulcsszóra, amire tartalmat gyártottál. Meg fogsz lepődni egy jól kiválasztott kulcsszónak és néhány SEO tippnek milyen ereje van.

Tags

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

INGYENES SEO AUDIT

KÉREM

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

A jelentkezése után pár perccel kapni fog tőlünk egy e-mailt, melyet meg kell erősítenie. Előfordulhat, hogy ez az e-mail a Promóciók fül alá vagy a Spam mappába érkezik. Onnan húza át az Elsődleges fül alá, majd kattintson a benn szereplő linkre. Az adataira vigyázunk, azokkal semmilyen körülmények között nem élünk vissza. Korrekt adatkezelés!

Itt bezárhatja

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista