Moodo.hu webshop seo esettanulmány

Tartalomjegyzék:
A főoldal seo beállításai
Seo barát termék oldalak
Seo blog a webshopban
Webshop linképítés

A főoldal seo beállításai


Egy webáruház legfontosabb oldala a főoldal. Erre érkezik a vásárlók több mint fele, de lehet akár a 80%-a is. Ezért kiemelten fontos, hogy a webshop keresőoptimalizálásban ezt vegyük elsőként ellenőrzés alá.

Extra gyors oldal betöltődés

A főoldalnak gyorsan kell betöltődnie, de egyben tartalmaznia is kell minden fontos információt, hogy a vevő az oldalunkon maradjon. A Google 2021-ben még jobban vizsgálja az oldalak betöltési idejét és bizony komoly büntetésre lehet számítani tőle, ha nem felelünk meg az elvárásainak.

A Moodo főoldalán elsőként átnéztük az összes kép méretét és ahol szükség volt ott korrigáltuk a méretet. Sok webáruház tulajdonos nem érti ezt miért is kell, főleg egy termék oldal esetében. A termék oldalakon a webshop motor egy globális méretre kicsinyíti le a képeket, akkor minek vele dolgozni? Azért mert ez csak a látszat! Attól, hogy te viszonylag kis méreten látod a képet, attól még a valóságban a tényleges méret töltődik be az oldalon, amit te töltöttél fel a webshopba. Minél nagyobb a kép mérete, annál lassabban tölt be. Minél lassabban tölt be egy kép, annál jobban lassítja az oldal betöltési idejét.

Keresőbarát képek

A másik ilyen tipikus hiba a képek elnevezése. Minden egyes képet keresőbarát fájl névvel kell ellátni és így feltölteni az oldalra. A Google nem tudja mi van a képen, ő csak a kép fájl nevéből tud információt szerezni arról miről is szól egy-egy kép.

A szöveges tartalom fontossága

A képek és a szöveg aránya is fontos a főoldalon. Főleg a Moodo esetében, ahol a vevőnek sokszor nem mond semmit a termék neve, el kell azt magyarázni pontosan mire is való. Tehát fontos, hogy a főoldalunkon ne csak képek legyenek, amik az aloldalakra navigálnak. Ügyeljünk a szöveges tartalom arányára is. Persze nem egyszerű feladat egy főoldalon úgy szöveges tartalmat gyártani, hogy azt a látogató is értékelje. A legtöbb internetező nem szeret olvasni és inkább részesíti előnyben a képes és videós tartalmakat. Hogyan tudunk akkor mégis jót tenni a Google-el és a vevővel is? Írjunk címsorokat, rövid mondatokat. Soroljuk fel miért minket válasszon a látogató, miben vagyunk mi mások mint a versenytársak. Szerepeltessünk vásárlói véleményeket az oldalon. Írjunk a lap aljára egy hosszabb seo leírást. Ezek mind-mind segíteni fogják a Google keresőben történő pozíciónk eredményeit. Persze itt is ügyelni kell a megfelelő kulcsszó használatra.

A Moodo főoldalának fő kulcsszava a „Moodo illat diffúzor” Ezt használtuk a legtöbb esetben a szövegezésünkben is. Tehát fontos, hogy jelölj ki te is egy fő kulcsszót a főoldaladnak és ne azt várd, hogy egyszerre akár 5-6 kulcsszóra is te került majd az első helyre a webshopoddal. Ezért lesznek majd hasznosak az aloldalak, hogy minden egyes oldal a legrelevánsabb kulcsszóra hozza be a látogatókat.

Seo barát termék oldalak


A Moodo oldalán bőven volt mit javítani a termék oldalakon. Egyrészt a termék neve nem éppen volt beszédes. Például a termék neve az volt, hogy Friss rezgések. Ez a Google-nek nem mond semmit. Lehet ez egy könyv vagy egy film címe is vagy egy festmény neve. A lehetséges termékek tárháza így végtelen. A Google nem fogja tudni pontosan mit is akarsz itt eladni. A termék neve pedig egyben a Meta cím is, ami megjelenik a Google keresőjében a látogatónak. A Látogató sem fogja tudni miről is szól az oldal, ha csak annyit lát címnek, hogy Friss rezgések-Moodo.hu. Ha még magát a márka nevet sem ismeri akkor aztán főleg.

H1=Termék név

A webshopban ezért átneveztünk minden termék nevet, úgy hogy az beszédes legyen. „Friss illat rezgések csomag” Így már kiderül, hogy ez egy illat csomag. Nem kell bonyolult dolgokra gondolni, csak egyszerűen írjuk oda a termék fantázia neve után, hogy milyen termékről van szó.

A termék leírások fontossága

A termék oldalon érdemes egy rövid és egy hosszú leírást is írni. A Moodonál az volt a hiba, hogy minden egyes terméknek a leírás ugyanaz volt. Hiszen minden készülékre ugyanaz a jellemző, akkor minek írjunk más szöveget? Azért, mert így a Google sem tudja megkülönböztetni az oldalakat és így a keresőben sem fog jó pozíciót elérni egyetlen aloldal sem. A termék leírásokat így át kellett fogalmazni és különböző kulcsszó szinonimákat használni az egyes oldalakon. A termék leírásokban ráadásul nagyon sok volt az olyan kifejezés, ami az angol gyártói oldalról lett átvéve és a magyar nyelven nehezen volt értelmezhető.

Fontos, hogy egy az egyben ne másoljuk le a gyártók oldalán talált szövegeket és fogalmazzuk át úgy, hogy a Magyarországi célpiacunk megértse azt. Ne használjunk bonyolult és túl szakmai kifejezéseket. Gondolkodjunk a vevőnk fejével ő hogyan keresne rá a Google-ben az egyes termékekre. Használjuk a Google kulcsszó tervezőjét mankónak!

A termék leírásoknál még az is nagyon fontos, hogy ne 2-3 mondatban írjuk le mit is szeretnénk eladni. Próbáljunk meg legalább 300 szót írni egy-egy termék leíráshoz. Ebből a Google is jobban tud olvasni és a vevő is megkap majd minden fontosabb információt ahhoz, hogy eldöntse ez a termék neki való-e. A Moodo webshopban minden termék szövegezését megalapozott kulcsszó kutatás előzte meg. Továbbá javítottuk az összes termék kép méretét és fájl nevét. Raktunk be a termék szövegeibe belső linkeket is.
A Moodo termék oldalai így pár héten belül jóval előrébb kúsztak a Google keresőjében. Több olyan oldal is van, ami az első helyen landolt. Ilyen például a „meditatív illat” kulcsszó, amit ha beírunk a Google keresőjében, akkor az első helyen találjuk meg. Vagy az „okos illatosító” kulcsszóra szintén egy termék oldal jön fel az első helyen.

seo tippek a termék oldalra

A termék oldal a Google kereső első helyén.

webshop seo tippek

Tartalmi seo eredménye a Google-ben.

Seo blog a webshopban


A Moodo webshopjában ezen kívül még nagy figyelmet fordítottunk a rendszeres blogolásra. A keresőoptimalizálás egyik legjobb eszköze és a vásárlókat is könnyebben tudjuk meggyőzni arról, hogy vásároljanak nálunk. Az egyik legsikeresebb cikkünk ebben a webshopban a „Miért a Moodo a legjobb elektromos illatosító?” A „legjobb elektromos illatosító” kulcsszóra az első ként jön fel a Google találati listáján.

seo blog eredmények

Seo blog eredményei a Google-ben.

Webshop linképítés


A webshop kersőoptimalizáláshoz még hozzátartozik a linképítés is. Ezt se hanyagoljuk el, ha meg szeretnénk őrizni az első helyünket a Google-ben vagy van olyan oldalunk, amit bár tartalmi seo-val felszereltük, de még nincsen az első helyen. A Moodo webshopnak minden hónapban legalább 5-10 új linket építünk.
Ha szeretnéd, hogy a te webshopod is keresőoptimalizált legyen, akkor keress fel minket bizalommal!

Tags

Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published.

INGYENES SEO AUDIT

KÉREM

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

A jelentkezése után pár perccel kapni fog tőlünk egy e-mailt, melyet meg kell erősítenie. Előfordulhat, hogy ez az e-mail a Promóciók fül alá vagy a Spam mappába érkezik. Onnan húza át az Elsődleges fül alá, majd kattintson a benn szereplő linkre. Az adataira vigyázunk, azokkal semmilyen körülmények között nem élünk vissza. Korrekt adatkezelés!

Itt bezárhatja

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista

11 Konkrét SEO TIPP, hogy megvalósítsa álmait! +egy INGYENES SEO ELEMZÉS TELJESEN GRÁTISZ!

Új tervek? Több látogató? Több ügyfél? Ez egyszerűen több, mint szuper, mert növelni fogja a látogatószámait! Mindez teljesen díjmentesen az Öné! Mégis milyen előnyökkel jár?

  • 11 általános hiba a weboldalakban
  • Szuper Seo Elemzés, kézzelfogható válaszok
  • Gyors segítség a hibák kijavítására
  • Fény derül, hogy mi hátráltatta eddig
  • Szisztematikus SEO ellenőrző lista